vrijdag 12 oktober 2012

Ook dit berichtje wordt weer geschreven vanaf dat eeuwige kamertje in Leiden. Nog steeds niet thuis dan. Zondag zijn Paul, Joanne en ik vertrokken voor 3 dagen naar eurodisney. Een plannetje dat ik vorige week ineens bedacht. Even alle aandacht voor Joanne en even in een andere omgeving dan dat ziekenhuis. Gewoon even "normaal" Mason bleef achter bij alle lieve zusters en met de goede zorg van onze lieve familie.
Woensdag mocht ik me weer melden in het ziekenhuis, ditmaal voor de leverbiopt. Ik had me voorbereid op het ergste maar eigenlijk viel het best mee. Zolang ik me niet te druk maak gaat het goed met me. Nu wachten op de spannende uitslag en hopen dat dat tamelijk goed uitpakt, we hebben genoeg ellende gehad.
Mason doet het hartstikke goed naar omstandigheden. In de drie dagen dat we weg waren heeft hij ineens leren zitten en dat wil hij nu dus de gehele dag.
De zuurstof was in kleine stapjes afgebouwd even als de methadon.
Vandaag is er een echo gemaakt en de cardioloog kon geen druk meer meten in zijn longen. Heel goed nieuws dus! Ze blijven het een raadsel vinden waardoor hijnou zo enorm ziek is geworden maar dat antwoord gaan ze niet vinden.
Vandaag is de zuurstof en plasmedicatie stop gezet om het weekend te bekijken hoe dat gaat.
Maandag al er dan weer een nieuwe echo gemaakt worden.
Als deze goed is kunnen we volgende week richting huis. Poliklinisch zal dan bekeken worden of de medicatie voor de longen afgebouwd kan worden, lukt dit niet dan zal hij deze zijn leven lang moeten houden.
Ook wordt morgen de laatste stap in de methadon gezet dus daar gaat hij volgende week ook vanaf. Zo zetten we gelukkig steeds kleine stapjes vooruit al zal de weg nog heel lang zijn. Door dit alles is toch zijn afweer wel weer achteruit gegaan en zal hij weer vatbaarder zijn voor virussen. Zeker met het virusseizoen in het vooruitzicht blijft het dus oppassen geblazen.

4 opmerkingen:

  1. Wat is alles toch ontzettend zwaar voor jullie!
    Fijn dat Mason steeds een stukje vooruit gaat en bijzonder knap en fijn dat jullie even met z'n 3en zijn weggeweest.
    Even iets anders en proberen bij te tanken!
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe met alles....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijn al is het stapjes gewijs vooruitgaat hopen dat dat zo blijft

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lekker mannetje is het toch en super dat hij heeft leren zitten en niets anders meer wil, hij is een heel dapper en sterk mannetje, een doorzettertje... super hoor, hopelijk volgende week met zijn allen weer naar huis, geen virussen, geen andere dingen.. gewoon naar huis!
    Angelique ik ga voor je duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn te horen dat jullie kleine man zo goed vooruit gaat , al is het met kleine stapjes ; elk stapje is er èèn !!! Duimen maar dat jullie volgende week eindelijk weer naar huis kunnen !!!

    BeantwoordenVerwijderen