dinsdag 5 juni 2012

Mason is zojuist teruggekomen van de verkoeverkamer. Vanmorgen om 6 uur had hij de laatste voeding gehad dus we waren blij dat hij rond half een al aan de beurt was. Papa is met hem meegegaan naar de ok terwijl mama de verhuizing regelde. We zijn nu namelijk naar kamer 62 verhuist omdat we tot nu toe op een reserve kamer lagen ivm plaatsgebrek. Vooraf hadden we al te horen gekregen dat de hickman niet geplaatst zou worden ivm tijdgebrek en toch ook wel het lage trombo gehalte. Voor de ok werden er nog even trombo's toegediend omdat deze vanmorgen weer maar 11 waren. Op de ok heeft Mason het heel zwaar gehad. Toen ze hem op zijn zij legde werd er waarschijnlijk een hoofdbloedvat bekneld waardoor zijn hartslag wegviel. Ze hebben hem moeten beademen en een medicijn toegediend om hem te stabiliseren. De punctie opzich is geslaagd maar was lastig te prikken vandaar twee prikplekken. Ook hebben ze erg veel buizen bloed afgenomen voor kweekonderzoeken. Was zijn Hb vanmorgen nog 5, was het nu na ok 2.3. Snel een zak bloed aangehangen dus. Onderweg ook nog even de longfoto gemaakt zodat hij niet nogmaals van zaal zou hoeven. De hartecho is uitgesteld tot morgen. Hij ligt nu heerlijk te slapen om bij te komen van alles en wij zullen vandaag nog een arts te zien om het eea te bespreken. Tante postduif heeft vandaag ons eindelijk gevonden, helemaal leuk!

2 opmerkingen:

  1. lieve mensen

    ook al ken ik jullie niet persoonlijk wat een leed moeten jullie doormaken met de kleine man, ik herken zo de verhalen de stress om wat dan een "simpele"beenmergpunctie lijkt maar het is en blijft een ok. via deze weg een virtuele knuffel

    liefs Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie mijn kaartje er geloof ik nog niet bij zitten! Als jullie maar weten dat ik aan jullie denk! Heel veel liefs
    Margot

    BeantwoordenVerwijderen